Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Olajcsere III.

2008.02.09. 21:52 Miszter07

Ma végre sikerült befejeznem az olajcserét. Ez aztán a sebesség! Ha így haladok, alig kell egy évtized, hogy a kocsi kész legyen:) De egyenlőre hátráltat, hogy szinte minden be kell szereznem, semmi sincs kéznél. Írtam már például a fúróbeszerzésről, de szinte mindennel így járok. Mi merre kapható, mi a jó minőség. Mindezt kideríteni idő, pénz. De lassan talán az alapdolgok meglesznek. Itt mondok köszönetet az index.hu fórumozóinak, akiktől eddig is sok értékes segítséget kaptam.

Az olajcsere befelyezéséről túl sokat tulajdonképpen nem tudok mondani, és ez azért jó, mert semmi érdekes nem történt. Tulajdonképpen az előző napokban már mindent előkészítettem, ma csak áttöröltem az alkatrészeket, becsavartam az olajleeresztő csavat, összereaktam az olajszűrőt, és felcsavaroztam a helyére.

 Beletöltöttem kb. 8 liter olajat, már amennyire az 5 literes doboznál meg tudtam saccolni a 3 litert. Ellenőriztem a nívópálcán, kb. a max jelzésig volt. Ezután nekiláttam, kicseréltem a többi, már decemberben megvett alkatrészt is. Betettem az új légszűrőt, és cseréltem a hűtőviz sapkákat is. A gyujtótrafót egyenlőre nem bántottam, az lessz a következő menet.

A fáradtolaj, amit leengedtem, az fekete színű volt, és sokkal hígabbnak tűnt a friss olajnál. Háát, remélem, azért még volt valami kenőhatása.

Mikor mindezzel kész voltam, beindítottam. Minta egy másik motor lett volna, nem az, amelyből leengedtem az olajat a múlt szombaton. Egyből indult, meglett az alapjárat, és szép egyenletesen futott. Míg örvendeztem, leállt magától. Próbáltam újra indítani, de nem volt hajlandó néhány köhintésnél többre. Kis nyomozás után rájöttem, nincs benne benzin. Ezen egy kicsit elcsodálkoztam, mert szerintem kellett volna még lenni a tankban, a múltkor öntöttem bele 5 litert. Na majd szétnézek a benzintank környékén, de simán lehet, hogy kijárattam belőle. Azért nincs rossz hangja ennek a sorhatnak:)

Ha már úgy is állt, ellenőriztem az olajszintet, és utánatöltöttem a szükséges mennyiséget.

Elmentem vettem bele megint 5 liter benzint, betöltöttem, indult. Ennek örömére kiálltam vele a garázsból, először ebben az évben. Kellett bent a hely egy polc összerakásához, mert ahol egy kis sík felület van, oda már raktam valami alkatrészt. Ez így tovább már nem mehetett, egy polc beszerzését határoztam el, és ezzel együttjár egy kissebb átalakítás és rendezkedés is. Tehát holnap sem az autót fogom szerelni, hanem a körülményeket teremtem meg a szereléshez.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr73332940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása