Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Olajcsere II.

2008.02.05. 23:02 Miszter07

Ez alkalommal az olajszűrő ház megtisztítása és lefestése volt soron. Illetve tegnap megpucoltam, roszdátlanítottam, megcsiszoltam, ma zsírtalanítottam, lefestettem. Mostmár biztos vagyok benne, hogy az eredetileg zöld kalapácslakkal volt lefestve, de én most feketére fújtam le hőálló festékkel. A rozsdánál minden jobb, és mivel lessz még olajcsere, ha úgy határozok, hogy visszakapja az eredeti színét, akkor át lehet festeni.

 A fényezőműhelyt a garázs sarkában egy kartondobozban rendeztem be, a kocsi közeli felületeit gondosan letakartam, ha szállna visszafele a festékpermet, akkor se érhessen a fényezéshez. Mindenesetre legközelebb nappal fogok festeni, nehéz volt a feketét fújni lámpafénynél, ha a stekklámpával próbáltam világítani, az elvakított, vagy kellett volna egy harmadik kéz is.

Az olajszűrő ház hiányzó szerelvényei közül egy nem is hiányzik. Jobban utánagondolva nyilvánvalóvá vált, hogy meg kell annak lenni valahol. Lelki szemeim előtt már könyékig turkáltam a fáradt olajban, de szerencsére ott volt, ahol lennie kellett csak egy kicsit másképp nézett ki, mint ahogy a rajz alapján vártam. Úgy határoztam, hogy a másik hiányzó alkatrészt, a 11664-es számú alátétet házilag pótolom. Egy probléma volt, hogy a olajszűrő ház rögzítő csavarja, mint minden a kocsin, collos méret, amihez a legközelebb a 11 mm áll. Na 11-es alátét lehet, hogy létezik, de én még nem találkoztam vele. Van ugyebár 10-es, meg 12-es. Nem volt mit tenni, kerestem egy megfelelő nagyságú 10-es alátétet, de ezt akkor meg fel kell bővíteni. Na a 11-es fúrószárban sem egy gyakori méret. Nem is találtam, 10-es van rogyásig, 12-es is akad még, de 11-es, az nem. Elmentem, hogy veszek egy 11-es fúrót. Volt. Olyan áron, hogy először csak pislogtam, mondtam magamba, ennyit fúróért nem adok, majd veszek máshol. Nem kell nekem valami nagy minőség, csak egy alátétet akarok felbővíteni. Na a következő barkácsáruházban még drágább volt, a harmadikban meg még annál is drágább. Az összes olcsó készlet 10-esnél állt meg, 11-esben csak különleges kivitelű fúrószárak voltak. Végül is megvettem. És persze hol, az első helyen, ahol néztem. Mostmár csak egy alkatrész hiányzik, a rögzítő, de ez csak "kényelmi felszerelés", a fel- és leszerelést könnyíti meg, nem hullik minden darabokra akkor, ha nem figyel az ember.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr68327109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása