Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Kalaptartó

2008.01.30. 00:08 Miszter07

A kalaptartóval eredetileg nem akartam még foglalkozni, az látszott eddig is, hogy ramaty állapotban van, ez viszont generálisan elmondható az egész beltérről. De a múlt héten beszélgetve telefonon Series One sorstárssal, megemlítette, hogy a kalaptartó neki úgy, ahogy van hiányzik, és meg megígértem, hogy utána nézek, mennyire lenne bonyolult legyártani.

Ez a kérdés azért engem is izgatott, mert ide rakták be annak idején a két hátsó hangszórót, és ezt meg kívánom szüntetni, tehát a kalaptartót nekem is ki kell cserélni.

A kalaptartót aránylag könnyű kiszedni, csak a hátsó biztonsági öv rögzítő csavarjai tartják. Ezeket kicsavarva, egy kicsit előre meghúzva a kalaptartór már jött is ki a helyéről. Szokásom szerint elég drasztikusan elcsíptem a hagszórók vezetékeit, ezek akkor sem fognak kelleni, ha esetleg ide menne vissza a hangszóró, mert ránézésre olyan csengőzsinór minőség.

Akkor először néhány szót arról, amit a kalaptartó alatt találtam. Nem kis megrőkönyödésemre a bal oldalon elég drasztikusan alakították ki a hangszóró helyét:(

Mikor megláttam, majd' sírva fakadtam. Ez azért vastagon veri a kontármunka fogalmát. Bár az egész rádió, a hangszórók és a szerelésük eddig is erősen barkácstevékenységre utaltak. Nem véletlenül szerelem ki ezeket olyan lelkesen.

Nem értettem, miért nem volt a bal hangszóró helye kialakítva sem a lemezben, sem a kalaptartóban, mint a másik oldalon. Már itthol az eredeti gyári szerízkönyvet lapozgatva jöttem rá, hogy igen, ide eredetileg csak egy hagszórót szántak. Mint ahogy elölre is egyet, ami a mai napig ott lapul a műszerfal tetején a rácsa alatt. Viszont az első ajtókba meg ott a helyük. Mostmár kíváncsi vagyok, a hátsó ajtókban van-e hely a hangszóróknak...

A kalaptartó közönséges farost lemezből készült, semmi bonyolult sincs az anyagában, ezt önmagában nem gond legyártani. A borítása műbőr, alatta egy kis szivacs. Eddíg ez sem probléma.

Ami gondot okozhat, de az sem megoldhatalan, az a középső szellőző.

A szellőzőt egy fém konzol tartja, amin egy szintén fémből készült rács van. Szóval szerintem nem lehetlen, pláne ha valaki rendelkezik a megfelelő szerszámozottsággal. A rács anyaga szerintem beszerezhető, mintha láttam volna már másfele is.

Probléma lehet még a kis rögzítő fülecske, ami a kalaptartó hátsó részét tartja lent. (A fényképen a rácstól balra középtájon. Sajnos becsillant a fénykép.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr99317258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása