Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Motor hűtővíz nélkül?

2007.12.05. 22:09 Miszter07

Háát szégyellem bevallani, de úgy látszik, a saját káromon kell minden még egyszer megtanulni. Kérdés, hogy van-e kár, illetve ha van, akkor mekkora. Mondjuk, tanulni azért tanultam.

Még vasárnap volt, (de kellett egy kis elszánás, hogy le is írjam, mekkora marha tudok lenni,) amikor nézelődtem a motortérben, lecsavartam ezt, belekukkantottam abba. Majd miután nem találtam a hűtővíz kiegyenlítő tartályt, rájöttem, hogy bal elől az a fémtartály mégsem az ablakmosó víz tartálya, hanem a hűtővíz kiegyenlítő tartály. Ez egy kissebb pánikra adott okot, mert száraz volt. Sajnos nem tudom, mikor távozott a hűtővíz a rendszerből, sőt azt sem tudom, hogy maradt-e egyáltalán benne valami. És a motort igaz alapjáraton, de járattam vagy kétszer aránylag hosszabb (kb 10 perc) ideig.

Ezen az XK motoron aluminium hengerfej van, és szinte az egyetlen gyönge pontként, ha nem megfelelő a hűtés, megrepedhet. Háát, most van para rendesen. Egy hengerfej cserét nem terveztem anyagilag... 

(Magyarázat, de nem mentség, hogy valamiért valami átlátszó tartályt vártam, a műszerek fele meg nem működik, úgy hogy nem volt miről észrevennem a hűtővíz hiányát. Továbbá a kocsihoz semmiféle doksival sem rendelkezek, egyenlőre minden inkább rejtvényfejtés. Doksi beszerzése folyamatban, csak a folyamat lassú.)

Ma kiszedtem a gyertyákat, azok sok mindent elmesélnek egy motorról.

A gyertyák aránylag könnyen kijöttek, csak a 3. hengerhez tartozó makacskodott. De végül kiimádkoztam azt is. A harmadik henger kivételével az összes többi ugyan azt a képet mutatta, fekete, vastagon kormos. Bőven kap ezek szerint üzemanyagot. Mondjuk, ezt eddig is sejtettem. Azt eleve tudtam, hogy nem megy az egyik henger. Most kiderült, hogy a 3. henger az. Itt is vastagon fekete kormos a gyertya, de ráadásul benzinben is úszik.

Hogy jobb legyen a kedvem, a 6 hengerbe 3 féle gyertya volt berakva. Csak hogy megörökítsem:

1. henger: NGK BP5E S

2. henger: NGK BP6E

3. henger: Chamion N7YC

4. henger: NGK BP5E S

5. henger: NGK BP5E S

6. henger: NGK BP5E S

A hivatalosan belevaló gyertya a Champion RN11YC. Mivel szeretném legalább alapszinten kideríteni, hogy van-e a hengerfejnek valami baja, ezért megpróbálok venni egy készlet bele való gyertyát. Ha sikerül, akkor hétvégén feltöltöm a hűtőrendszert, teszek bele pár liter benzint, és megnézzük, hogy van-e fehér kipufogó füst, vagy buborék a kiegyenlítő tartályban... 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr43253797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

series_one (törölt) 2007.12.06. 16:42:30

khm.
maróti könyvesbolt, haynes manual, jaguar xj6, xj&sovereign daimler sovereign owners workshop manual.
isbn 1850101787
nemdrága, részletes, jó.

ugyanez restoration manualban isbn 1844250202

ezen még rajta van az árcetli, ott 8500ért vettem.
m5 kivezetőn jobb oldalt, a nagykőrösiautópiactól visszafelé kb egy kilométer.

www.maroti.net/products/category_49.html

Miszter07 2007.12.08. 23:53:28

Mint a fentebb említett könyvekből megtudtam, az 1. henger a tüzfal fele néz, nem a hűtőrács fele. Tehát a fentebb említett hengerszámok pont fordítva vannak, mint ahogy írtam.