Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Előzmények

2007.11.23. 21:39 Miszter07

Próbálok valamit összeszedni az előzményekről, legalább egy időrendet. Mert ugye a történet nem tegnap kezdődött, de blogolni csak akkor kezdtem.

A romlás útján tulajdonképpen ez a cikk indított el:

http://www.origo.hu/auto/teszt/20061002fogadjunk.html

Fiatal koromban voltak már veterános rohamaim, de főleg az anyagiak hiánya akkor minden tervemet megtorpedózta. Pedig micsoda járműveket néztem ki magamnak...

Na szóval az újságcikk elolvasása után kezdtem el utánanézni, hogy akkor most mennyibe is kerülne egy Jaguar, ami már régóta tetszett. Igazából nem volt nagyon kérdés, hogy Jaguar legyen. Persze, vannak más típusok is, amelyeket el tudnék képzelni a seggem alatt, de most a többire csak ránéztem, inkább csak a tájékozódás végett.  Az XJ széria sem volt kérdés. Illetve volt, de nem nagyon. Egy-egy MKII, vagy egy eredeti S type látványa egy pillanatra elgondolkodtatott, de igazából kívül-belül az XJ6 adja meg nekem azt a világot amit szeretnék. Illetve még az E type kabró, de az meg már messze van az anyagi lehetőségeimtől.

Az XJ6-nak három szériája van. Nekem az első széria (továbbiakban S1), tetszett meg. Igazából nem is volt kérdés, mert ezen még azt éreztem, hogy mérnökök tervezték, nem ergonómusok.

Ezt a Jaguart, amit végül is megvásároltam, a www.hasznaltauto.hu -n találtam. Több példányt is megnéztem, folyamatosan figyeltem hónapokig az ebayt és a www.mobile.de -t. Végül is júniusban szántam rá magam a vásárlásra. Ekkor kezdem egy kicsit intezívebbe utánajárni az eladó példányoknak.

Fényképek a hirdetésben:

Ez a példány Ózdon állt egy udvarban, és többszöri egyeztetés után sikerült személyesen is megtekintenem. Majd mégegyszer megnéztem. Majd 2007.10.13-án, egy napfényes szombati napon megvettem, és még aznap az eladó le is szállította.

  

 

A Jaguar a saját lábán és önerejéből állt be a szüleim udvarára, majd ott is maradt, mert munka miatt gyakorlatilag semmire sem maradt időm. Közben azért november 5-én elmentem az okmányirodában a származás ellenőrzést elindítani.

Az udvaron ácsorgásnak másik oka a megfelelő garázs hiánya volt. A szóbajöhető két garázs rövidnek bizonyult, ráadásul a szüleim garázsába már állt 3 motor és egy oldalkocsi. Ez a garázs egyébként elég nagy lett volna, ha nem lett volna leválasztva belőle vagy jó két méter. Kellett egy kis idő, mire sikerült elintézni, hogy a leválasztást eltávolíthassuk. és kellett idő, míg meg is csináltuk. Azonkívül, mivel a garázsban már egy ideje nem állt autó, inkább lomtárnak lett kinevezve. Háát, mit mondjak, egy konténernyi szemetet és sittet hordtunk ki. A munkában résztvett öcsém, és öcsém barátja, akinek egyébként a tulajdonát képezi a három motorból kettő + az oldalkocsi.

Végül is, tegnap előtt kész lettünk, és még aznap este betoltuk a Jaguart. Igen, toltuk, mert kifogyott belőle  a benzin. Szerencsére van benzines kanna, alkalomadtán veszek majd bele néhány litert, csak hogy be tudjam indítani, hogy halljam ahogy dorombol:)

Na ezzel nagyjából utolértem magam, mert tegnap semmi sem történt, a mai eseményeket meg egy másik bejegyzésben fogom leírni.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr24239822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mommoka 2010.08.11. 07:04:23

Tudom, hogy már majdnem 3 éves ez a cikk, de ez a mondat felidézte gyermekkoromat. "Pedig micsoda járműveket néztem ki magamnak... Volt úgy, hogy kaptam egy 1993-as "Auto Revue Katalog alle autos in österreich" nevű újságot kb. 14 éves koromban, amiben az utolsó 50 oldalon kategóriák szerint autók voltak kis képekkel. Megkerestem az újságot, mert annak idején bekarikáztam azokat az autókat amiket akkor nagyon szerettem volna, hogy legyen. Ezek voltak:MB 190E 2.6 ,Citroen XM V6.24,Nissan Maxima Cs, Opel omega B, (omega A-ra még ma is nagyon fáj a fogam), Mazda Mx-6 2.5i V6-24v, Nissan 300zx, opel calibra, porsche911 carrera 2 cabriolet, Chevrolet Blazer S10, opel frontera. Eltelt azóta 10 év, de még most is ezek jelentik nekem az autót. Persze azóta még sok másik is, kivéve a mai ipari hulladékokat.

Miszter07 2010.08.12. 22:38:01

@mommoka: Hasonló az ízlésünk:) A felsorol autókat én is el tudnám magamnak képzelni.

Nálam a Liener féle Autótípusok '71-es kiadása játszotta az állandó nézegeni való szerepét a '80-as években. Azóta is megvan az a 10-15 év lemaradás az ízlésemben...

Érdekes így visszagondolva, hogy ebben a '71-es Autótípusokban benne van a Jaguar XJ6 S1, a 2.8-as változat, de a szerelem nem innem datálódik, hanem későbbről. Ebből az Autótípusokból az abszolut szerelem, és az elérendő cél, a Citroen SM...