Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Amikor jobb, ha valamit nem én csinálok...

2012.12.31. 15:13 Miszter07

Ebben az évben a blogírásra valahogy nem  jutott annyi idő. Meg kedv. Sok minden nem maradt megíratlan, csak egy, illetve kettő olyan téma van, amit még ebben az évben meg akartam írni. A többi marad jövőre.

Alapvetően törekszem arra, hogy amit lehet, azt magam csináljam. A difit is magam akartam rendbe tenni. Mikor belekukkantottunk, nem láttunk semmi problémát. Beszereztem a tömítéseket, elolvastam a kocsi szervizkönyvében a megfelelő fejezetet, megszereztem a difi gyári szervizkönyvét, azt is elolvastam. Big666-al is konzultáltam, akinek annak idején volt egy-két kalandja ezzel a típusú differenciál művel.

IMGP7610_test.JPG

Végül is inkább nem kezdtem magam bele. A kardán oldali tömítés cseréje elég problémás. A nagy könyv szerint a tömítés csere után újra kell az egész szerkezetet hézagolni, az meg egy difinél nem egy egyszerű művelet. Osztottam, szoroztam, végül úgy döntöttem, ha találok egy megbízható szakembert, inkább csinálja más. Sanyi-ka adta a tippet, hogy vigyem el a Fénysebességhez. Végül is jól tettem, mert mint kiderült, a csapágyak kopottak voltak, mindet ki kellett cserélni. Ezt én nem vettem volna észre, mert mint említettem, csak a tömítések cseréjére készültem, a mester meg szétborította az egészet, ha már ott volt nála. És ha e miatt a csapágy kopás miatt később ki kell szedni a difit, akkor tökön is szúrom magam, mert nem egyszerű hozzáférni, gyakorlatilag a teljes hátsó futóművet ki kell szerelni és szét kell bontani.

A tulajjal végül egy jót beszélgettünk, sok érdekességet mesélt a munkájáról, és sok érdekességet mutatott meg a műhelyében.

A másik alkatrész, amivel hasonlóan jártam, szintén a hátsó futóműben van. A hátsó kerékagyak elég bonyolultak ebben a típusú futóműben. Bár leginkább a hézagolása problémás, ott pontosan is kell mérni és tizedmiliméteres hézagológyűrűk is kellenek. Először úgy gondoltam, elküldöm felújíttatni egy speciálistához. Eredeti terv az volt, hogy mikor megyünk Angliába, akkor leadom neki, majd néhány nap múlva felveszem a kész darabokat. Na itt nem sikerült zöldágra vergődnünk, elég mereven elzárkózott ez elől. A postaköltség meg nagyon nagy lett volna, és futárpostára sem nagyon mertem bízni, mert ha velem nem tud időpontot egyeztetni, akkor a futárral hogy fog tudni?

Elhatároztam, hogy magam újítom fel a hátsó kerékagyakat, nincs mit tenni. Meg is vettem az összes alkatrészt, majd nekiálltam szétszerelni darabokra. Sajnos a vízlepergető gyűrűkön olyan sérüléseket találtam, amikkel én már nem is tudtam, meg már nem is akartam mit kezdeni.

Itt most tegyünk egy kis kitérőt. A múlt év végén 504Laci szervezett egy találkozót az index veterán autós fórumának. Itt ült le mellém Virago1000, aki amellett hogy megrögzött Tatrás, Angliában él és dolgozik. Meggondolatlanul felajánlotta, hogy segít az Angliai beszerzésekben. Ezt már többször ki is használtam azóta:)

Sokszor olvasom azt a véleményt, tanácsot, hogy külföldön el kell kerülni a többi magyart, mert csak ki akarnak használni és át akarnak verni. Sosem értettem ezt. Életem során több országban is megfordultam, munkám során elég sokszor dolgozok együtt más országokban dolgozó magyarokkal, jelenleg is külföldön élek, mondhatom, van tapasztalatom e téren. De soha sem próbált meg egy másik magyar átverni csak azért, mert magyar vagyok, és lehetőségeikhez képest mindig is megpróbáltak segíteni, illetve én is segítettem, akinek szüksége volt rá. Van elég bajunk, nem kellene még mesterségesen is kerálni problémákat.

A hátsó kerékagyak tehát kimentek az Árvatransal Angliába, onnan Virago1000 továbbküldte a Ward Engineeringnek, majd hozzá is érkeztek vissza a felújítás után. Közben rendeltem még egy halom alkatrészt is hozzá, így a fuvarköltség haza már elég sok részre esett szét.

A felújított kerékagyak meg gyönyörűen néznek ki, meg vagyok vele elégedve, nem hiába dicsérik ezt a céget az angol Jaguarosok.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr924989120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virago_1000 2013.02.06. 16:05:38

"De soha sem próbált meg egy másik magyar átverni csak azért, mert magyar vagyok, és lehetőségeikhez képest mindig is megpróbáltak segíteni, illetve én is segítettem, akinek szüksége volt rá."

- szerencses ember vagy :)))
süti beállítások módosítása