Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII
  • Brian: @pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: Ezen a féltengely dolgon én is sokat gondolkodtam mert az Alf... (2014.01.11. 20:06) Az elmúlt egy év VI.
  • Nigger bácsi: Felhívod ezt a számot és megmondják milyen a 9035 és mire való: 372-5677 (2014.01.09. 19:35) Futó---művek VII
  • Miszter07: @arthur877: Megnéztem, a balos tank jó. Mondjuk abban volt benzin, mikor vettem, az alja biztos ne... (2013.11.17. 23:03) A jobb benzintank és a lyuk
  • Miszter07: @pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: Igen, azok a frány apró részletek... Az ember időnként eltűn... (2013.09.23. 20:22) Futó---művek V

Agyalunk

2012.05.18. 23:08 Miszter07

Végül is nekiálltam a hátsó kerékagyak teljes szétszerelésének és megtisztításának. A kerékagy csapágyakat még otthol kiütöttem, kivéve a külső csapágy belső részét. Ezzel továbbra sem boldogulok, tényleg el kell vinnem valahová, ahol van erre megfelelő célszerszám.

Az igazi meglepetés akkor ért, amikor a lengőkar csapágyakat kezdtem kibontani. A kerékagy csapágyak jó állapotban voltak, el is gondolkoztam, hogy érdemes volt-e szétszednem, mert a hátsó kerékagyak felújítása nem egy kéjhömpöly. A lengőkar csapágyakban azonban téglaporral kevert csirizre emlékeztető szubsztancia volt, ami még távolról, félhomályban sem emlékeztetett gépzsírra. A kenőképessége sem lehetett valami tökéletes, mert a görgőpályák már alaposan megkoptak, tisztogatás közben a mezőgazdasági gumikesztyűn keresztül is jól éreztem.

(Apropó, mondtam már, hogy a legjobb gumikesztyűt a helyi gazdaboltban lehet kapni?)

Erős a gyanúm, hogy nem megfelelően rakták össze, illetve hézagolták ki, emiatt a por be tudott hatolni a csapágyakhoz, és ott meg is tette a magáét.

Végül is, itt sem tudtam kiütni a csapágyak külső részét az agyból, de itt inkább az volt a probléma, hogy a felszerelésem itt hiányos, otthol a garázsomban nem lesz probléma.

Eredetileg úgy terveztem, hogy az alumínium öntvény agyakat elviszem majd gyöngyöztetni. Pucolás közben elgondolkoztam rajta, hogy minek gyöngyöztetni, úgy is csak az első pocsolyáig lenne bármi hatása. A meglepetés akkor ért, amikor elkezdett tisztulni, és láttam,. hogy gyöngyözésre semmi szükség sincs, gyönyörű állapotban vannak az kerékagy öntvények az olajsár alatt!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr604525122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

arthur877 2012.05.19. 05:42:29

Irigyellek a türelmedért! Évek óta így apródonként csinálgatni....
Csak nehogy egyszer összerakd, mert akkor nem tudsz mit csinálni majd magaddal! :D

ZON 2012.05.19. 08:47:27

"kéjhömpöly" - kegyetlen duma!:)

Miszter07 2012.05.22. 22:27:02

@arthur877: Pedig alapvetően nem vagyok egy türelmes ember. Szegény feleségem tudna erről mesélni:)

Ha meg összeraktam, mindíg akad egy roncs...

colorstarfranky 2012.06.10. 17:17:16

biztos nagyon amatőr kérdés, de milyen az a gyöngyöztetés?

Miszter07 2012.06.11. 19:04:59

@colorstarfranky:

A gyöngyözésnél üveggyönggyel szórják homok helyett a felületet. Általában puhább anyagoknál alkalmazzák, ahol a homok a normál nyomással nagyon sok anyagot leszedne. Én alumínium alkatrészeket szoktam gyöngyöztetni.

A tisztítás mellett fényesíti és talán tömöríti is a felületet.

Itt láthatsz pár példát:

www.homokfuvocentrum.com/centrum/model/metal.html